Myynti ja markkinointi varmistavat yrityksen menestystä. Esimerkiksi uusasiakashankinta, asiakkuuksien hoitaminen, käytännön myynti- ja asiakaspalvelutyö asiakkaiden kanssa sekä markkinointi ja markkinointiviestintä ovat olennaisia liiketoiminnan osa-alueita, joiden osaamista kannattaa aina kehittää.
Myynnin ja markkinoinnin ammattilainen osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida myynti- ja markkinointityötään sekä työn tuloksellisuutta ja asiakaskokemusta. Esihenkilö- tai monipuolisissa asiantuntijatehtävissä työskennellyt alan ammattilainen osaa myös johtaa ja kehittää myynnin ja markkinoinnin työtä.
Koulutuksissamme voit kehittää myös digimarkkinoinnin ja tekoälyn hyödyntämisen osaamistasi.
Liiketoiminnan tutkintokoulutuksia myynnin ja markkinointiviestinnän ammattilaisille
Tutkintokoulutuksissamme voit opiskella joustavasti oppisopimuksella tai omaehtoisena koulutuksena. Koulutuspäivät järjestetään verkossa.
- Liiketoiminnan ammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala soveltuu sinulle, jos olet työskennellyt jo jonkin aikaa myynnin ja asiakaspalvelun tai markkinointiviestinnän tehtävissä. Tehtävänimikkeesi tai aiempi koulutustaustasi ei ole merkityksellinen, vaan tärkeintä on innostuksesi kehittyä liiketoiminnan osaajana omassa työssäsi.
- Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, kaupan osaamisala soveltuu sinulle, jos olet jo pitkään työskennellyt päivittäis- tai erikoiskaupassa kaupan esihenkilön tehtävissä. Kehität osaamistasi esimerkiksi ryhmän esimiehenä toimimisessa, myynnin johtamisessa, valikoiman kehittämisessä ja työlainsäädännössä.
- Liiketoiminnan erikoisammattitutkinto, myynnin ja markkinointiviestinnän osaamisala soveltuu sinulle, jos sinulla on jo paljon kokemusta myynnin ja markkinointiviestinnän asiantuntija- tai esihenkilötehtävistä. Koulutuksessa kehität osaamistasi esimerkiksi myynnin johtamisessa, asiakkuusmarkkinoinnissa ja brändin kehittämisessä.
Muita valmennuksia
- Myyntiprosessin suunnittelu, johtaminen ja seuranta
Valmennuksessa keskitytään myyntiprosessin suunnitteluun, johtamiseen ja seurantaan. Saat käytännönläheisiä työkaluja oman tuloksellisen myyntityön kehittämiseen ja tiimin myyntitulosten saavuttamiseen. Ohjelmassa muun muassa myyntiprosessin osatekijät, toimintaympäristön kartoitus, asiakaslupaus, myyntisuunnitelma ja tuloksellisuuden kehittäminen. - Laita somestrategia ja myyntisanoma kuntoon, varmista toimenpiteiden vaikuttavuus
Valmennuksessa keskitytään omien resurssien ja toimenpiteiden tuottavuuden kehittämiseen. Käytännönläheisessä valmennuksessa opit, mistä muodostuu myyntisanoman houkuttelevuus ja miten toimenpiteet tehdään asiakasta kiinnostavalla tavalla sosiaalisen median eri kanavissa. Ohjelmassa muun muassa asiakaslupaus, asiakkaan saamat hyödyt, kiinnostava sanoma ja verkostoituminen. - Asiakaskokemuksen rakentaminen myyntikohtaamisissa ja asiakaspalvelussa
Valmennuksessa saat käytännönläheisiä työkaluja vahvan asiakaskokemuksen rakentamiseen, ja näin parannat myös myyntituloksia. Ohjelmassa muun muassa asiakaskokemus ja siihen vaikuttaminen, asiakaslähtöisyys, vuorovaikutustaidot ja asiakkaan saamat hyödyt. - Asiakkuuksien johtaminen B2B-myynnissä
Valmennuksessa vahvistat ymmärrystäsi asiakkuuksien strategisesta johtamisesta. Saat käytännönläheisiä työkaluja oman tuloksellisen myyntityön kehittämiseen sekä asiakkuuksien johtamiseen. Ohjelmassa muun muassa asiakkuuksien johtamisen prosessi, asiakkuuksien strateginen arviointi, asiakkuuksien elinkaaren hallinta ja vuorovaikutustaidot.
Verkkokursseja
Verkkokurssimme sopivat sinulle, jos haluat itsenäisesti opiskella alaa tai kerrata osaamistasi. Verkkokurssit on suoritettavissa itsenäisesti ajasta ja paikasta riippumatta.
Verkkokurssejamme:
- Tuloksellinen myyntityö
- Tuloksellinen ratkaisumyynti