Palvelumuotoilu tuotekehitystyössä Erikoisammattitutkinto

palvelumuotoilusta kuva

Muotoile palveluista menestystarinoita. Tämä koulutus antaa sinulle työkalut kehittää asiakaslähtöisiä palveluita, joilla erotut kilpailijoista

Palvelumuotoilussa yhdistetään asiakastarpeet ja organisaation liiketoiminta kokonaisuudeksi, joka tuottaa molemmille lisäarvoa. Palvelumuotoilu antaa kehittämistyölle selkeän prosessin, etenemismallin ja menetelmät.

Koulutuksen hyödyt

Koulutuksen jälkeen osaat

  • Soveltaa palvelumuotoilun menetelmiä omassa työssäsi
  • Parantaa asiakaskokemusta ja palveluprosesseja
  • Kehittää uusia palvelukonsepteja tiimisi kanssa ja toimia kehittämistyössä vetäjänä ja innovaattorina
  • Hyödyntää palvelumuotoilun prosessia ja osallistavia menetelmiä palveluiden, tuotteiden ja prosessien kehittämisessä
  • Tutkia asiakkaita ja/tai käyttäjiä ja toimintaympäristöä. Hahmottaa todelliset kehittämiskohteet

Kenelle tutkinto sopii?

Koulutuksesta hyötyvät etenkin ulkoisten ja sisäisten palvelujen, tuotteiden tai prosessien kehittäjät, esimiehet ja tuotteesta ja palvelusta vastaavat sekä liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin kehittäjät ja toteuttajat alasta riippumatta.

Tutkinnon suorittaminen

Koulutusmuoto

150 € oppisopimuksella tai omaehtoisena koulutuksena.

Jokaisen hakeutujan kanssa käydään henkilökohtainen haastattelu. Soveltuvat hakijat valitaan hakeutumisjärjestyksessä, ja opiskelijaksi valittujen kanssa tehdään henkilökohtainen opiskelusuunnitelma. Opiskelupaikkoja on rajoitetusti.

Lisätietoja:

Kimmo Viitanen

Kimmo Viitanen

kouluttaja: johtaminen, liiketoiminta, tuotekehitys ja palvelumuotoilu

Inspiroidu

Blogi
Samaa formaattia mukaillen, huolestuneen johtamisen ja esihenkilötyön valmentajan mielessä pyörivät keskijohdon tulevaisuuden rooli ja siihen liittyvät skenaariot. Käyn lähes viikoittain keskusteluita keskijohdon kanssa ja aistin vahvasti roolituksen ja skenaarioiden aiheuttavan huolta.
Blogi Mikko Gerdt
Taitocase
Porvoon Maske Oy:n työnjohtajat osallistuivat Taitotalon järjestämään esihenkilövalmennukseen, jonka tavoitteena oli vahvistaa yhteisiä käytäntöjä ja kehittää valmentavaa johtamista. Valmennus oli Maskessa ensimmäinen laatuaan. Työnjohtajat olivat aiemmin toimineet pitkälti itsenäisesti ja omilla tavoillaan. Maskessa haluttiin luoda yhteinen ymmärrys esihenkilötyöstä.
Merja Masalin, Maske
Blogi
Näitä tutkintoja ei voisi jatkossa suorittaa, jos henkilöllä on aikaisemmin suoritettu ammattitutkinto tai korkeakoulututkinto. Tämä kertoo siitä, ettei päättäjillä ole selkeää ymmärrystä tai halua ymmärtää päätösten vaikutuksista lyhyellä ja pitemmällä aikavälillä.
Mikko Gerdt
Blogi
Fasilitoinnin tarkoituksena on auttaa, helpottaa ja tukea työyhteisön toimintaa erilaisissa muutostilanteissa. Se antaa työyhteisölle ja sen jäsenille suuntaa ja energiaa tekemiseen sekä merkitystä työhön. Fasilitointi ei ole pelkästään ryhmätehtävien teettämistä ja niiden läpikäyntiä.
Mikko Gerdt
Lue lisää artikkeleita