Henkilöstökokemuksen kehittäminen

henkilöstöhallinnon ihminen työssään
Jokainen taitotalolainen on hyvän henkilöstökokemuksen arvoinen. Taitotalo pyrkii parhaansa mukaan tarjoamaan jokaiselle työntekijälleen aidon ja innostavan työpaikan. Siksi myös henkilöstökokemukseen on panostettu vuoden 2022 aikana.

Taitotalossa on käytössä vuosittain kaksi henkilöstötutkimusta yhdessä työeläkeyhtiö Ilmarisen kanssa. Tutkimusten avulla saamme tärkeää tietoa työfiiliksistä, hyvinvoinnista, työtyytyväisyydestä ja kehittämisen kohteista.

Keväällä pidetyssä työyhteisöviretutkimuksessa taitotalolaiset arvioivat työvireensä olevan 3,8 (asteikolla 1–5, jossa 5 on erinomainen) vastausprosentilla 77. Syksyllä pidetyssä työviretutkimuksessa taitotalolaiset arvioivat työvireensä olevan 4,1 (asteikolla 1–5, jossa 5 on erinomainen) vastausprosentilla 86.

Kahden laajemman henkilöstötutkimuksen lisäksi keräämme kuukausittaista enps-lukua, eli työnantajan suositteluindeksiä. Vuoden paras enps-luku oli 24 (asteikolla -100–+100). Tuloksen tulkinnassa hyvä perussääntö on, että kaikki positiivisen arvon saaneet vastaukset ovat hyviä. Yli 20 oleva tulos on erinomainen ja yli 40 huipputulos. Kysymys mittaa erityisesti henkilöstön sitoutuneisuutta ja toimii hyvänä mittarina esihenkilöille tuottaen arvokasta tietoa.

Henkilöstökokemusta on myös kehitetty päivittämällä työsuhde-etujamme vastaamaan enemmän henkilöstön toiveita. Henkilöstön käytössä on liikunta- ja kulttuurietu ePassi. Työhyvinvointiryhmä Tarmo puolestaan järjesti henkilöstölle monenlaista hyvinvointia lisäävää toimintaa, kuten kesäjuhlat, pikkujoulut, joogaa, jumppaa ja meditaatiokurssin. Henkilöstön käytössä on myös laaja työterveyshuolto.

Taitotalon henkilöstöllä on mahdollisuus oppia jatkuvasti sekä työssä että koulutuksella. Vuonna 2022 Taitotalossa järjestettiin yli 70 sisäistä koulutustapahtumaa. Lisäksi vuoden 2023 strategian uudistamistyöhön otettiin henkilöstö vahvasti mukaan tulevaisuustarinoiden muodossa. Tulevaisuustarinoista voit lukea lisää täältä.