Selkokieli Yrityskohtainen

opiskelijoita

Selkokieli on olennainen osa kielitietoista viestintää. Suomessa noin 650 000–750 000 ihmistä eli yli kymmenen prosenttia väestöstä tarvitsee selkokieltä. Esimerkiksi monet vanhukset, muistisairaat ja vieraskieliset hyötyvät selkokielestä.   

Onko työyhteisössäsi tai asiakkaissasi selkokieltä tarvitsevia?  

Koulutuksessa perehdyt selkokielen perusteisiin ja opit muokkaamaan viestintääsi sisällöltään, sanastoltaan ja rakenteeltaan yleiskieltä helpommin ymmärrettäväksi. 

Palvelun kohderyhmä

Monikieliselle työyhteisöille, joiden asiakkailla on kielellisiä haasteita.  

 

Palvelun sisältö

  • Selkokieli - mitä se on?
  • Ketkä hyötyvät ja mitä hyötyä selkokielestä?
  • Kielitietoisuus yksilön ja työyhteisön toimintatapana
  • Miten mukauttaa omaa viestintää asiakkaan kielitaitoon sopivaksi?
  • Miten keskustelen suomeksi vieraskielisen ihmisen kanssa?
  • Miten neuvon ja ohjeistan selkeästi suomeksi?
  • Kuinka kirjoitan selkeät ohjeet?
  • Selkokielen keinoja ja niiden harjoittelua käytännössä

Asiantuntijat

Olga Ustinova

Olga Ustinova

tuotepäällikkö, yrityskoulutukset ja selkokieli, S2-kouluttaja

Asiakkaiden kokemuksia

Ota yhteyttä

Roskapostitarkistus

Olga Ustinova

tuotepäällikkö, yrityskoulutukset ja selkokieli, S2-kouluttaja

Inspiroidu

Lue lisää artikkeleita