Johtaminen ja liiketoiminta, koulutukset ja valmennukset
Hyvä johtaminen on aina muodissa!
Toimintamallina Lean keskittyy arvon tuottamiseen asiakkaalle, joka perustuu hukan poistamiseen ja prosessien sujuvoittamiseen. Lean-ajattelun periaatteet perustuvat jatkuvaan parantamiseen, työntekijöiden osallistamiseen ja asiakaslähtöisyyteen. Lean kehittämiseen osallistuvat kehitettävässä toiminnassa työskentelevät esihenkilöt ja työntekijät.
Lean kehittämisessä keskeistä on osallistaminen ja fasilitointi. Parhaat ratkaisut syntyvät yhteistyössä pohtien ja ideoita kokeillen. Vasta kokeilun jälkeen voimme todeta toimiiko uusi toimintatapa vai ei.
Leanin tulos näkyy organisaatioissa toiminnan sujuvuutena, tehokkuutena, keskittymisenä oikeaan asiaan ja joustavuutena.
Leanin kulmakivi on tunnistaa asiakas kenelle teemme työtä sekä asiakkaalle syntyvä arvo. Tämän jälkeen on mahdollistaa tunnistaa työ, joka tuottaa arvoa.
Meidän jokaisen työssä on myös hukkaa. Hukka on mahdollista tunnistaa, kun olemme ensin tunnistaneet arvoa tuottavan työn.
Kehittämisen tuloksena työ sujuu mutkattomammin ja keskeytyksettä. Tekijät voivat keskittyä olennaiseen, arvoa tuottavaan tekemiseen ja turha sähläys poistetaan.
”Lean – sujuvuutta, laatua ja jatkuvaa parantamista.
Valmennus suunnitellaan organisaation lähtökohdista ja räätälöidään kehittämisen kohdetta tukevaksi. Valmennus voi koostua esim. seuraavista sisällöistä
Valmennus perustuu kolmeen toisiaan täydentävään oppimismenetelmään: muodollinen, sosiaalinen ja kokemuksellinen oppiminen. Näiden avulla varmistamme, että oppiminen on monipuolista, käytännönläheistä ja osallistavaa. Valmennuksen ytimessä ovat tutkittuun tietoon ja kokemuksiin perustuvat menetelmät ja työkalut.
Leanista kiinnostuneille johdon, esihenkilöiden ja henkilöstön edustajille sekä kehitystyössä mukana oleville.
Hyvä johtaminen on aina muodissa!