Muutosjohtamisen keskeiset elementit  Kurssi

katsotaan padia

Saat yhden päivän työpajassa selkeän kuvan onnistuneen muutosjohtamisen tärkeimmistä näkökulmista ja työkaluista tavoitteen asetannasta lopputulosten juurruttamiseen. Valmennus on osallistava ja hyvin käytännönläheinen.

Koulutuksen sisältö

Koulutuksessa saat valmiudet viedä oppimasi välittömästi omaan, roolisi mukaiseen arkeen.  

Ohjelmassa 

  • Muutosten tavoitteenasetanta; miten löydämme ja priorisoimme kehittämiskohteet?
  • Muutosten läpiviennin suunnittelu sekä varsinainen läpivienti. 
    Näkökulmina sekä projektijohtaminen että yksilöiden ja koko henkilöstön huomioiminen ja mm. osallistaminen muutosten aikana
  • Muutoksen juurruttaminen. Miten ehkäisemme riskin paluusta vanhaan tai sen, että esimerkiksi uusia toimintatapoja ei sovelleta tavoitteiden mukaisesti?

Valmennus toteutetaan kaksi kertaa vuodessa. Koulutus voidaan toteuttaa myös yhden yrityksen tai muun organisaation omalle henkilöstölle haluttuna ajankohtana. Kokonaishinta määritellään silloin erikseen. 

 

Kenelle koulutus sopii?

Muutoksissa mukana oleville, mutta erityisen tärkeä se on muutoksista vastuussa oleville, esimerkiksi johdolle, projektipäälliköille, esimiehille ja asiantuntijoille. 

muutoksen graafi

Asiantuntijat

Sari Herrala

Sari Herrala

koulutusasiantuntija, johtaminen, lean, laatu ja prosessi
Jouni Simonen

Jouni Simonen

koulutusasiantuntija, johtaminen: muutos- ja osaamisenjohtaminen

Inspiroidu

Blogi
Näitä tutkintoja ei voisi jatkossa suorittaa, jos henkilöllä on aikaisemmin suoritettu ammattitutkinto tai korkeakoulututkinto. Tämä kertoo siitä, ettei päättäjillä ole selkeää ymmärrystä tai halua ymmärtää päätösten vaikutuksista lyhyellä ja pitemmällä aikavälillä.
Mikko Gerdt
Blogi
Fasilitoinnin tarkoituksena on auttaa, helpottaa ja tukea työyhteisön toimintaa erilaisissa muutostilanteissa. Se antaa työyhteisölle ja sen jäsenille suuntaa ja energiaa tekemiseen sekä merkitystä työhön. Fasilitointi ei ole pelkästään ryhmätehtävien teettämistä ja niiden läpikäyntiä.
Mikko Gerdt
Blogi
Haetaan uutta suuntaa yrityksen kulttuuriin, syvempää asiakaskeskeisyyttä, ketterämpää innovointia, vahvempaa vastuullisuutta jne. Toisaalta pyritään hienosäätämään ja järkevöittämään olemassa olevia toimintatapoja ja prosesseja.
Mikko Gerdt
Blogi
Sitä hän ei maininnut, että milloin tämä yhteydenotto tapahtuu, tai miten pitkään odotan asennusta. Hän ei todennäköisesti tiennyt, kuinka kauan laitteen asentaminen kestää ja kuinka paljon asennuksia asentajalla on jonossa. 
Blogi Sari Herrala
Lue lisää artikkeleita