PalveluLuotsi®:n avulla kartoitat, suunnittelet ja toteutat yrityksesi strategiasta johdetun palvelukokemuksen, jonka vaikuttavuus on mitattavissa.
Sisältö
PalveluLuotsi® on Taitotalon kehittämä tehokas palveluiden kehittämistyökalu.
Sen avulla voidaan selvittää tavoitteiden ja toteutuksen kriittiset kohdat ja ristiriidat sekä kehittää asiakaskokemusta.
PalveluLuotsissa tunnistetaan strategiaan pohjautuvat muutostarpeet palveluportfolioon kohdistuvien vaikutusten osalta, esimerkiksi asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, mittaus & analysointi, juurisyyanalyysit ja muut ongelmanratkaisumenettelyt. Kehittämistyö tehdään yhdessä Taitotalon asiantuntijoiden ja organisaatiosi avainhenkilöiden kanssa.
PalveluLuotsi® kasvattaa
- asiakastyytyväisyyttä
- henkilöstön osaamista
- työtyytyväisyyttä
- asiakasuskollisuutta
- yrityksesi tulosta ja kilpailukykyä.
PalveluLuotsi® tarjoaa
- analyysin yrityksen palvelukonseptin suorituskyvystä
- tavoitteet toiminnalle
- mittarit vaikuttavuuden määrittämiseen
- välineitä asiakaskokemuksen kehittämiseen ja käytäntöön viemiseen
-
Hyvästä asiakaskokemuksesta kerrotaan eteenpäin.
Asiakaskokemus on koko organisaation vastuulla
PalveluLuotsi® saa investoinnit osaamiseen tuottamaan tulosta.
Asiakkaat
- Kirkastettu palvelukonsepti erottaa yrityksesi kilpailijoistanne.
- Palvelukokemuksen tasalaatuisuus kehittyy ja asiakastyytyväisyys kasvaa.
Henkilökunta
- Sisäistää palvelukonseptin ja sen mukaisen toiminnan merkityksen.
- Oppii toimimaan palvelukonseptin mukaisesti, asiakaslähtöisesti ja tehokkaasti.
Johto
- Esihenkilöt oppivat valmentamaan konseptia ja uskaltavat puuttua poikkeamiin.
- Johto saa faktatietoa palvelukonseptin toimivuudesta ja kilpailukyvystä.
- Johto saa käyttöönsä liiketoimintalähtöisen ja tavoitteellisen toimintaohjelman.
Hyvä asiakaskokemus parantaa kannattavuutta
Toteutus:
- Kokonaisuuden fasilitointi osallistavilla, motivoivilla ja sitouttavilla työmenetelmillä.
- Analyysi nykyisestä tuotannollisista prosesseista suhteessa strategisiin tavoitteisiin.
- Asiakkaan henkilöstön kyvykkyys kasvaa, sama prosessi voidaan tulevaisuudessa toteuttaa ilman ulkopuolista tukea.
- Kehittämistoimenpiteiden tai -projektien (1–3 kpl) keskeiset elementit ja RoadMap tavoitetilaan pääsemiseksi.