PalveluLuotsi®

ulko-ovi käy ja ihmiset kulkee
Haluatko vaikuttaa asiakaskokemukseen ja sen avulla kehittää yrityksesi kilpailukykyä ja parantaa tulosta?

PalveluLuotsi®:n avulla kartoitat, suunnittelet ja toteutat yrityksesi strategiasta johdetun palvelukokemuksen, jonka vaikuttavuus on mitattavissa.

Sisältö

PalveluLuotsi® on Taitotalon kehittämä tehokas palveluiden kehittämistyökalu.  
Sen avulla voidaan selvittää tavoitteiden ja toteutuksen kriittiset kohdat ja ristiriidat sekä kehittää asiakaskokemusta.  

PalveluLuotsissa tunnistetaan strategiaan pohjautuvat muutostarpeet palveluportfolioon kohdistuvien vaikutusten osalta, esimerkiksi asiakaskokemus, asiakastyytyväisyys, mittaus & analysointi, juurisyyanalyysit ja muut ongelmanratkaisumenettelyt. Kehittämistyö tehdään yhdessä Taitotalon  asiantuntijoiden  ja  organisaatiosi  avainhenkilöiden  kanssa.

PalveluLuotsi® kasvattaa

  • asiakastyytyväisyyttä
  • henkilöstön osaamista
  • työtyytyväisyyttä
  • asiakasuskollisuutta
  • yrityksesi tulosta ja kilpailukykyä.

PalveluLuotsi® tarjoaa

  • analyysin yrityksen palvelukonseptin suorituskyvystä
  • tavoitteet toiminnalle
  • mittarit vaikuttavuuden määrittämiseen
  • välineitä asiakaskokemuksen kehittämiseen ja käytäntöön viemiseen
  •  

Hyvästä asiakaskokemuksesta kerrotaan eteenpäin.

Asiakaskokemus on koko organisaation vastuulla


PalveluLuotsi® saa investoinnit osaamiseen tuottamaan tulosta. 

Asiakkaat

  • Kirkastettu palvelukonsepti erottaa yrityksesi kilpailijoistanne.
  • Palvelukokemuksen tasalaatuisuus kehittyy ja  asiakastyytyväisyys kasvaa.

Henkilökunta

  • Sisäistää palvelukonseptin ja sen mukaisen toiminnan merkityksen.
  • Oppii toimimaan palvelukonseptin mukaisesti, asiakaslähtöisesti ja tehokkaasti.

Johto

  • Esihenkilöt oppivat valmentamaan konseptia ja uskaltavat  puuttua poikkeamiin.
  • Johto saa faktatietoa palvelukonseptin toimivuudesta ja kilpailukyvystä.
  • Johto saa käyttöönsä liiketoimintalähtöisen ja tavoitteellisen toimintaohjelman.

Hyvä asiakaskokemus parantaa kannattavuutta

Toteutus:

  • Kokonaisuuden fasilitointi osallistavilla, motivoivilla ja sitouttavilla työmenetelmillä.
  • Analyysi nykyisestä tuotannollisista prosesseista suhteessa strategisiin tavoitteisiin.
  • Asiakkaan henkilöstön kyvykkyys kasvaa, sama prosessi voidaan tulevaisuudessa toteuttaa ilman ulkopuolista tukea.
  • Kehittämistoimenpiteiden tai -projektien (1–3 kpl) keskeiset elementit ja RoadMap tavoitetilaan pääsemiseksi.