Koulutuksessa saat perustiedot ja -taidot haastavien asiakaspalvelutilanteiden hallintaan sekä valmiuksia ymmärtää ja käsitellä tehokkaammin uhkaavaa käytöstä sisältäviä tilanteita. Koulutus antaa tietoa mitä työpaikkaväkivallalla tarkoitetaan ja miten se ilmenee. Koulutus tukee myös oman toimintakyvyn säilyttämistä stressireaktion aikana.
Koulutus antaa valmiudet aggressiivisten henkilöiden kohtaamiseen ja väkivaltatilanteiden ennaltaehkäisyyn. Koulutuksessa käsitellään uhka- ja vaaratilanteiden psykologisia ja fysiologisia tekijöitä, väkivaltatilanteiden erityispiirteitä, vaarasignaalien tunnistamista ja hyväksi todettuja menetelmiä näistä haastavista tilanteista selviytymiseksi.
Koulutuksessa opit tunnistamaan työpaikkaväkivallan mahdollisuuden ja vastaamaan siihen hoidollisesti. Koulutuksessa käydään läpi sanattoman viestinnän merkitystä kriisin etenemisessä. Opit rauhoittamaan asiakasta puhumalla, kuuntelemaan asiakasta, ottamaan hänet todesta ja tarjoamaan apua huolenpidon ja hyvinvoinnin periaatteita noudattaen.