

Lean-myynti pyrkii ratkaisemaan kolmea asiaa, jotka tapahtuvat rinnakkain:
- Asiakkaiden ostokäyttäytyminen muuttuu huimaa vauhtia.
- Analytiikkatyökalut kehittyvät ja tekoälyä hyödynnetään analytiikassa yhä enemmän.
- Lean ajattelua hyödynnetään myös myyntiprosessin kehittämisessä.
Eri prosessien ja toiminnan keskiössä on jatkuva oppiminen sekä mahdollisimman luotettava juurisyiden löytäminen kehittämisen lähtökohdaksi. Lean-myynnissä opitaan aikaisemmissa tarjouksissa tehdyistä onnistumisista ja mahdollisista virheistä. Näitä analysoidaan ja analysointitietoa hyödynnetään tarjousten voittoprosentin kasvattamisessa.
Lean-myynnin perusteet -verkkokurssi sisältää videoluentoja ja käytäntöön soveltavia tehtäviä. Kurssin videoiden pituus on noin neljä tuntia. Lisäksi tehtäviin on hyvä varata muutama tunti aikaa.
Voit edetä kurssissa omaa vauhtiasi - aloita milloin haluat ja jatka kun taas tulee sopiva hetki.
Verkkokurssi on jaettu viiteen osioon:
Osa 1: Johdatus Lean-myyntiin, asiakkaan ostokäyttäytyminen ja ostokriteerit
Osa 2: Kohderyhmien määrittely, myyntiprosessin tehokkuus
Osa 3: Tiedon kerääminen ja voittamisen juurisyyanalyysit
Osa 4: Analytiikan hyödyntäminen ja voittoprosentin optimointi
Osa 5: Alennusten antamisesta lisäarvon tuottamiseen