Koulutuksen käytyään henkilö osaa valmistautua asiakaspalveluun osana liiketoiminnan kokonaisuutta, palvella sisäisiä ja ulkoisia asiakkaita eri kanavissa sekä edistää omassa työroolissaan asiakastyytyväisyyttä ja myönteistä asiakaskokemusta. Koulutuksen sisältö suunnitellaan yrityksen toiveet ja toimiala huomioiden. Pyydä tarjous!
Kenelle koulutus sopii?
Koulutus soveltuu asiakaspalvelutehtävissä toimiville, esimerkiksi kaupan ja logistiikan alalla, sosiaali- ja terveysalalla sekä rakennusalalla. Koulutuksen sisältö suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa alakohtaiset erityispiirteet huomioiden.
Koulutuksen tavoitteena on parantaa osallistujan osaamista yrityksen toimintaympäristöstä ja asiakasryhmistä siten, että hän pystyy valmistautumaan sisäisiin ja ulkoisiin asiakaspalvelutilanteisiin ja toimimaan niissä palvelukonseptin mukaisesti. Koulutuksen jälkeen osallistuja tunnistaa omat vahvuutensa ja kehityskohteensa asiakaspalvelijana, tiedostaa erilaiset toimintatyylit ja pystyy mukauttamaan viestintäänsä asiakastilanteeseen sopivaksi. Koulutus antaa osallistujalle valmiuksia ja varmuutta muun muassa erilaisten viestintäkanavien käyttöön (esimerkiksi puhelinasiakaspalvelu, kirjallinen asiakasviestintä, asiakkaan kohtaaminen) ja tiimityöhön asiakaspalvelussa sekä vahvistaa henkilön kykyä toimia joustavasti nopeasti muuttuvissa asiakaspalvelutilanteissa.
Koulutuksen sisältö suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa yrityksen toiveet ja alakohtaiset erityispiirteet huomioiden.
Koulutuksessa voidaan käsitellä esimerkiksi seuraavia teemoja:
- Minä asiakaspalvelijana, oma rooli osana yrityksen liiketoimintaa
- Toimintaympäristön asettamat haasteet asiakaspalvelulle
- Asiakaslupaus ja palvelukonsepti
- Hyvän asiakaskokemuksen lähtökohdat
- Ihmiseltä ihmiselle – hyvä asiakaspalvelu käytännössä
- Erilaiset toimintatyylit osana asiakaspalvelua
- Sisäinen ja ulkoinen asiakaspalvelu
- Haastavat asiakaspalvelutilanteet ja stressinhallinta
- Sujuva kirjallinen asiakaspalvelu
- Puheääni osana asiakaspalvelua (puhetekniikka, äänen käyttö ja huolto)
- Yksilön ja tiimin kehittyminen asiakaspalvelutyössä