Asiakasymmärryksellä digivisio

Hankkeen tavoitteena on luoda uutta ja tehostaa olemassa olevaa liiketoimintaa pk-yrityksissä, perustuen eri osapuolten osallistamiseen asiakasymmärryksen tuottamisessa ja digitalisaation kokonaisvaltaisessa hyödyntämisessä ja kehittämisessä.

Projektin kesto

1.1.2019–31.12.2020

Rahoittaja

Euroopan sosiaalirahasto (Hämeen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus).

Projektin tavoite ja tulokset

Hankkeen tavoitteena on luoda uutta ja tehostaa olemassa olevaa liiketoimintaa pk-yrityksissä, perustuen eri osapuolten osallistamiseen asiakasymmärryksen tuottamisessa ja digitalisaation kokonaisvaltaisessa hyödyntämisessä ja kehittämisessä. Kohderyhmänä on Uudenmaan alueella toimivat pk -yritykset. Tuloksena on pk-yritysten saavuttamat hyödyt liiketoiminnassa parantuneena asiakasymmärryksenä ja digitalisaatioasteen kohoamisena. Toimintamallit ovat hyödynnettävissä myös mikroyrityksissä.

Tulokset ovat seurausta siitä että

  • yrityksillä on asiakasymmärrykseen ja liiketoiminnan tavoitteisiin perustuva digivisio, joka on laadittu osallistaen asiakkaita, käyttäjiä, henkilöstöä ja johtoa kehittämistyöhön sen jokaisessa vaiheessa ja johon jokainen on sitoutunut
  • yrityksillä on konkreettinen toimenpidesuunnitelma digivision toteuttamiseksi vastuuhenkilöineen ja aikatauluineen. Digivision toteuttaminen on käynnistetty
  • yritysten henkilöstä, esimiehiä ja johtoa on valmennettu toimintamalliin, jossa digitalisaatiota hyödynnetään työvälineenä ja toimintamallina eikä teknisenä ratkaisuna
  • yritykset ovat oppineet itse keräämään ja hyödyntämään asiakasymmärrystä ja osallistamaan eri osapuolia kehittämistyöhön, on aloitettu kulttuurin ja toimintatavan muutos
  • yritysten yksittäisten henkilöiden ymmärrys ja osaaminen kasvaa.

Projektikoordinaattori

Päätoteuttaja Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia

Projektikumppanit

Hanke on yhteishanke: päätoteuttaja Espoon seudun koulutuskuntayhtymä, osatoteuttaja Taitotalo